maandag 1 november 2010

Frank van Iersel

Afgelopen zaterdag hebben we afscheid genomen van een van mijn schietmaten; Frank van Iersel. Na een wel érg snel verlopen ziekbed heeft Frank de strijd verloren. 58 Jaar oud pas.....


We (Mieke ook) kenden Frank van onze eerste SV. Samen met zijn schietmaatje Leo maakten zij door hun enthousiaste verhalen dat ik ook begon met 'APS' zoals hun dat steevast noemden. Ben diverse jaren met hun naar de wedstrijden gereden; de uren in de auto maakten dat we elkaar wat beter kenden. Buiten het sportschieten zagen we elkaar bijna nooit; we hadden daarnaast allebei onze eigen dingen.

 Nog nooit zag ik een sportschutter die zoveel plezier had in de wedstrijden; de smile waarmee hij na zijn run van de baan kwam sprak boekdelen. Frank hield van zijn sport.
Dit jaar, voordat hij ziek werd, kwam Frank regelmatig met zijn vrachtauto hier door de straat; op weg naar de bouw verderop. Steevast effe toeterend naar Mieke of stoppend voor een praatje als hij mij toevallig buiten bezig zag aan mijn motoren.


Bovenstaand plaatje droeg Frank járen bij zich... een scherpschutters-embleem van de Duitsers (Frank schoot ook graag op lange afstanden, 300m en als het kon nog verder). Ooit had hij er een tattoo van willen laten zetten..... het is hem niet gegund......

Frank.... we zullen je missen... het ga je goed......

2 opmerkingen:

Claudje zei

Mooi!

Anoniem zei

ja en dan heb ik vorige week zelf het scherpschuttersembleem behaald, ga er op googelen en dan kom ik Frank(o) tegen. Mooi geschreven Peet.

Frank zie je ooit op de eeuwige schietbanen

APS153