maandag 28 april 2008

Wedstrijdverslag Race Emmen

Afgelopen weekend samen met Jos (zwager/tuner/chef stoker van de BBQ) naar de eerste race voor het NK Pitbike-racen geweest. Rond 9u op zaterdag vertrokken om na ruim 3 uur rijden in Emmen aan te komen; lange rit maar rond 12.30u mooi net na de regen op het circuit. Vanaf toen; constant zon; lekker. Hele zaterdag kon er vrij getraind worden. Nuttig.

Groot deel van de middag bezig geweest met gearing (tandwielen); zwevende kleppen op 3/4 van het hele lange rechte eind klinkt angstaanjagend; andere tandwielen erop dus. Jos had het maar druk. Resultaat was wel minder goed uitkomen met mijn versnellingen in de krappere bochten. Maar hard liep ie wel. Verder bleek mijn achtervering weer helemaal klote; enige optie was om hem plankhard af te stellen; als ie niet inveert heb je ook niet veel uitgaande demping nodig. Wel nog effe met Jos zijn GPS kastje rondgereden; hoogste topsnelheid op rechte eind 125km/u. Onze collega Ali is nog langsgeweest met zijn dochtertjes en zwager; gezellig. Vonden het wel leuk geloof ik.
's Avonds lekker op ons gemak gegeten

Zondag.
Eerste rondes van tijdtraining opgeofferd om een run op de testbank te doen; vermogen viel veel mee; bedankt Jos. Daarna niet echt een lekkere tijd-ronde gereden; 7e tijd.


1e Manche goeie start; maar kon kopgroep net niet volgen. Na uitvallen van #7 Robin lag ik 4e en daarna rondenlang bikkelhard in gevecht met #8 en Joep #33 . Uiteindelijk na een foutje achter hun beide 6e.


2e Manche weer goeie start en kon toen in de eerste ronde wel de kopgroep volgen totdat ik begin 2e ronde op het eind van het rechte stuk Geofn#60 eruit wilde remmen. Achterrem blokkeerde echter en ik moest achter hem door naar buiten. Omdat ik toch instuurde schoof ik onderuit. Opgestapt en vanaf 9e plek weer begonnen. Uiteindelijk zag ik #8 weer rijden en ben daar stilaan naar toe gereden met de bedoeling hem op het rechte eind voorbij te gaan omdat de mijne harder liep (zijne trok harder de bochten uit). Voorlaatste ronde brak mijn Pitbike aan de achterkant 2 keer vlak na elkaar flink uit; achterwiel stapte zo een halve meter opzij; bijna wéér gevallen. Daarmee kwam ik te ver achter om hem op rechte eind voorbij te gaan. Bij de allerlaatste bocht naar de finish zat ik weer aan zijn achterwiel en heb, krap aan de binnenkant blijvend, alles op alles gezet om toch nog voorbij te gaan. Dat lukte in de laatste halve meter vóór de finish....... 5e Plaats dus. En meteen mijn beste (pitbike)race ooit gereden. Met een 6e en 5e plaats; algemeen 5e; was dik tevreden.



Komende week vering proberen werkend te krijgen en Jos eens lief aankijken; mijn cilinderkop moet nog veel lichter kunnen ....... en dan naar Lelystad over 2 weken........

Net trouwens effe op de site van de SBO mijn rondetijden zitten kijken; conclusie; vallen aan het begin van de 2e ronde (2e manche) helpt; reed daarna 1.8 sec!! sneller dan in 1e manche; 50.14 tegen 51.98; 3e Snelste tijd van de dag van de Pitbikes...... Was zoals gezegd een leuk weekend; lekker weer, lekker gereden en lekker ge-barbequed.

Jos bedankt voor het meerijden en de hulp.

13 pagina's met fotoos van Emmen; KLIK HIER

2 opmerkingen:

Anoniem zei

jooow peet prachtige race dagen he op emmen ... en prachtige races ..
op naar emmen, grtz #60 www.geoffreymoreel.be

franko zei

Heee gefelicteerd met je 5e plaats\
Laat die Jos maar sleutelen dan kom je wel op de 1e
veel succes met je volgende wedstrijd,jammer dat je niet naar heerhugowaard gaat