donderdag 1 mei 2008

Europees kampioenschap Quilten??

Wie me zo'n beetje kent zal onderstaande moeilijk kunnen geloven ;-)
Ik ben vandaag (samen met Mieke) naar de Europese Kampioenschappen Quilten in Veldhoven geweest.
Quilten is, simpel uitgelegd, het maken van een (wand)kleed/deken door kleine lapjes stof aan elkaar te naaien en die met 2 onderlagen geheel door te stikken met een machine. Zie Quilten.


Had er niet veel van verwacht maar omdat Mieke ook altijd met mij meegaat naar wedstrijden enzo leek het me leuk voor haar als ik mee zou gaan. Dacht dat er alleen maar wat van die dekens zouden hangen en we het na een half uur wel gezien zouden hebben.
Het evenement werd gehouden in een mega-uitgestrekt conferentie-oord in de bossen buiten Veldhoven waar enkele grote zalen beschikbaar waren.

Moet zeggen; het viel me veel mee; het was zelfs erg leuk. Naast de honderden inzendingen uit de hele wereld, o.a. China, Japan, Rusland, Israƫl en zowat alle landen van Europa waren er ook tientallen standhouders uit diverse landen die hun koopwaar probeerden te verkopen. Nog nooit zoveel gekleurde stofjes, draadjes en tierelantijntjes gezien als vandaag; mega-BIG-bussiness. Lijkt het stempelwereldje wel. ;-)



Na de eerste aankoop van een pakket stofjes (10 x formaat zakdoek voor 12 euro) heb ik Mieke, die zelf geen geld bij zich had, nog effe flink laten schrikken door te melden dat ik toen alleen nog maar wat muntgeld had omdat ik er niet op gerekend had dat er wat te koop zou zijn. Toen ik mijn portemonee demonstratief liet zien (munten) trok ze toch wel wat wit weg haha. Gelukkig voor haar had ik van mijn trip naar Dld gisteren nog zo'n 150 euro over; onnodig paniek dus.


Lekker op ons gemak rondgekeken,spulletjes gekocht, koffie gedronken, spulletjes gekocht, demonstraties gevolgd, spulletjes gekocht; gewoon lekker samen een leuke middag gehad.

Op de terugweg effe via Belgiƫ gereden voor Belse Frieten waarvoor ik nog net genoeg geld over had. Maar Mieke is blij met haar spullen en da's het belangrijkst.

3 opmerkingen:

Catharina Maria zei

Super van je Peet om met Mieke zo'n tentoonstelling te gaan bekijken !!

borduren Tantangara zei

Haha leuke blog . En quilten is erg leuk. Heeft Mike ook basting erbij gekocht .

borduren Tantangara zei

Haha leuke blog . En quilten is erg leuk. Heeft Mike ook basting erbij gekocht .