maandag 24 november 2008

Nieuwe hobby

Laatste tijd weinig berichten geplaatst hier. Het Pitbike-racen ligt stil en het nieuwe seizoen is nog te ver weg om me al druk over te gaan maken.
Daarbij heb ik mijn nieuwe speeltje opgehaald; een 'miniatuur-kanon'.

Het is een kopie van een Veld-artillerie-kanon uit vervlogen tijden.
De loop is 85cm lang en hij verschiet loden ballen van 2 1/2 cm. De wielen zijn 60cm hoog en het kanon is een jaar of 15 geleden gebouwd door een kannonier uit Noord-Holland. Hij heeft het nagebouwd van een oude (Franse) tekening.

Ik ga er wedstrijden mee schieten zoals bij het WesternWeekend in Horst.
Er zal dus ook nog een cowboy-outfit moeten komen :o)


Vandaag de loop netjes gemaakt; was door de oude eigenaar altijd met kachelpoets zwart gemaakt, maar dat zorgt er voor dat je altijd zwarte handen hebt; das niks.
Daarom eerst een halve fles wasbenzine en 20 poetsdoeken gebruikt om die kachelpoets er af te wassen; wat een troep.
Daarna geschuurd en de loop in de verf gezet in een kleur die ik na enig zoeken gevonden heb. Heb hem nu met gun-metal-grey (wapen-metaal-grijs) zó gemaakt dat het lijkt dat het oppervlak wat ruw, gietijzer-achtig is.
Op de foto glanst de verf nog; is nu matglans.