vrijdag 7 november 2008

Baby nijlpaardje.

Iedereen die me een beetje (beter) kent weet dat ik gek ben op dieren. Heb of had er al best veel :o)
Toen ik jong was; (post)duiven, een cavia, konijnen en een schildpad; eigenlijk had ík ze en verzorgde mijn moeder ze meestal na de eerste 3 weken.....
Later (gif)slangen, een grote kaaiman, katten, honden, (bijt)schildpadden en hagedissen.
Eigenlijk voorkwam alleen het feit dat we niet méér plek hadden dat we een echte dierentuin hadden; hoewel het er op een bepaald moment wel op leek.

Zag vandaag toevallig het filmke van dat pasgeboren mini-nijlpaardje; al jáááren een van mijn favoriete diersoorten in de categorie; áls ik ooit plaats genoeg heb....

Het kleintje, Monifa, is 3 weken geleden geboren in de Zoo van Sidney, Australië. Omdat ze zo zwak was dat ze niet zelf kon staan en dus ook niet eten werd ze door de verzorgers 24-uur per dag verzorgd en gevoerd met de fles.


Vandaag was het dus zover dat ze vol trots aan de wereld gepresenteerd kon worden.


Filmpje van haar eerste optreden;




Naast baby hippo's staan ook baby neushoorntjes bovenaan mijn lijstje van super cool.


Een filmpje van zo'n kleintje;



Nou nog een boerderijtje op de kop tikken en Klein-Afrika kan opgestart worden :o)

Geen opmerkingen: