woensdag 13 augustus 2008

Verslag Race Veldhoven

Kort verslag; het was tóbben....... ;o(

Of toch maar een langer verslag...... ;o)
Konden zowat uitslapen deze keer; was lekker dichtbij. Ma 'smorgens opgepikt en Mieke kwam later met haar moeder en Jorn, Koen en Marieke; neefjes en nichtje. (op de foto boven even aan het eten in de camper).
Jos (monteur/tuner) kwam gelukkig ook; kon zich meteen weer nuttig maken.....
De weersvoorspellingen waren érg slecht; het zou de hele dag regenen.

Gelukkig was de baan dan ook goed nat tijdens beide trainingen; omdat ik als enige met profielloze slicks rijd ben ik bij een iets natte baan meteen klaar.....
Bleek dat mijn Sava regenbanden toch ook niet de grip boden als normaal;teveel rubber op de baan denk ik. Score na 1e training; 2 valpartijen; rempedaal onder mijn blok gebogen en koppelingshendel gebroken. In de tijdtraining (zeiknatte baan) kon ik Wolfie #24 best makkelijk volgen; dus ik dacht.....dan kun je hem ook voorbij..... beetje harder gaan rijden.... wéér een keer onderuit bij het aanremmen van de 2e bocht ná het rechte eind. Ronde daarna draai ik vlak achter een andere coureur het start/finish stuk op; ineens glijdt zijn Pitbike achter weg, staat/ligt ineens vlak voor me; allebei dubbele salto. Verder gelukkig niks aan de hand.
Daarna nog eens 2x gevallen. Score; schakelpedaal krom en 5e trainingstijd; slecht. Ik had me beter op een snelle tijd kunnen concentreren. Bleek ook mijn aluminium frame aan het scheuren was(motorophangpunt); snel een gaatje in de scheurlijn geboord; meestal gaat het dan niet verder.
Gelukkig bleef het de rest van de dag droog; was al genoeg gevallen. ;o)
Start 1e manche (droog) was vanaf de 2e rij erg goed; als 2e de bocht in en motor liep super. Twee ronden achter Wolfie gehangen totdat mijn motor wéér begon te stotteren; iets waar we het hele jaar al last mee hebben. Had zaterdags nog nieuw ontstekingskastje en complete inner-rotor vervangen; nog problemen dus. Tijdens rode-vlag-stop nog snel nieuwe bougie gezet; nix. daarna alles nagekeken; zat wel wat vuil in de vlotterbak van de carb. Ook alle kabels gecontroleerd; liep daarna weer stottervrij........
Start 2e manche was matig en de 2 belgische gastrijders gingen wel érg hard; ik zat al snel 5e. In plaats van rustig te blijven rijden (zat 3e van de vaste NK deelnemers) forceerde ik weer en kwam na de chicane buiten de baan. Meteen door een plas met vette modder en stuk verder weer de baan op. Dacht nog; "shit, banden zitten nou vol modder" maar ipv effe rustig te doen; gas erop en bij insturen bij kantinebocht metéén snoeihard onderuit. Pitbike werd door de hoge curbs gelanceerd..... stukken plastic vlogen rond. Iedereen kwam me weer voorbij natuurlijk. Inhaalrace gereden toen, maar bike liep niet meer goed. Bleek na afloop dat mijn achterrem er vol opstond..... geen wonder dat ie niet meer de bochten uit kwam..... Al met al dus een dag van vooral stommiteiten van mezelf. Pak kapot, zijschildjes kapot, voetsteunbalk krom, rempomp misschien kapot; kost weer geld.
Maarrrrrr... het was al met al toch wel gezellig; was erg leuk dat Jorn, Koen en Marieke er weer bij waren. Marieke bleek érg enthousiast als ze stond te kijken; vooral als iemand viel haha. Een echte race liefhebster.
Er zijn deze keer weinig fotoos gemaakt; jammer.
Daarom maar een filmke van de Open70 scooterklasse.





Geen opmerkingen: