Vandaag was de 2e wedstrijd van het race-seizoen; op het Midlandcircuit bij Lelystad.
's Morgens vroeg vertrokken met mijn moeder en Jos om een relaxt dagje in de zon door te brengen.... bleek anders uit te pakken dan verwacht.......
Het sleutelwoord van vandaag zou zijn; GELUID. We hadden in het voorjaar al een geluids/trainingsmiddag gehad; geen probleem.
Circuit Lelystad (echt in the-middle-of-nowhere) heeft de strengste geluids/milieu/en-zo-bleek-ook brandweer eisen van alle circuits; grenst aan het absurde maar als je daar wilt racen heb je je (ook als race-organisatie) te schikken naar hun wil.
(Er kwam een brandweerman vragen of we een 6kg's brandblusser bij ons hadden..... natuurlijk niet... niemand.... bleek verplicht daar volgens hem.... wat een gel*l)
In de training vanmorgen bleek mijn motor niet goed te lopen; bij gasgeven reageerde ie slecht en bovenin liep ie niet echt door. Tenminste; dat kon ik nog nét vaststellen voordat ik na 3 ronden al de zwarte vlag kreeg; teveel geluid.
Gasnaald veranderd; decibelkiller in uitlaat aangepast als bij de test in Maart dus dat moest ook nu goed zijn; klaar voor de tijdtraining.
Motor liep toen wel iets beter maar niet optimaal en hoewel ik wel door mocht rijden was mijn geluid nog te hoog. Uiteindelijk toch de 3e trainingstijd gezet... met een niet goed lopende motor.
Ander tandwiel erop gezet en nog maar een keer de decibelkiller proberen aan te passen. Daarna wéér de carburateur gewijzigd; misschien lag het aan het hete weer ?
Motor bleek niet goed meer te starten leek te verzuipen. Ten einde raad met het ding naar de testbank gegaan voor een run; misschien kwam daar iets uit. Bleek dat ie op toptoeren heel erg begon te stotteren alsof ontsteking niet goed stond of de benzine toevoer teveel of te weinig was.
Terug bij de camper zagen we ineens dat de carburateur spontaan overliep; bleek de vlotter te blijven hangen waardoor ie verzoop. Waarschijnlijk door trillingen omdat de carburateur strak tégen het spruitstuk aanzat ipv ietsjes er vanaf in het aanzuigrubber.
De eerste manche startte ik voor het eerst op de 1e rij. Bij de start was ik goed weg maar moest 2x van het gas omdat het voorwiel omhoog kwam waardoor we met zijn 3-en, Robin, Ramon en ik zowat naast elkaar de eerste bocht in doken.
Jammer genoeg raakten Robin en ik elkaar net vóór de 2e bocht waardoor we allebei vielen; echt zonde. Snel opgekrabbeld en de achtervolging ingezet om er na 2 ronden wéér uitgevlagd te worden ivm teveel geluid. Klote dus.
Terug bij de camper overlegd wat te doen maar met het materiaal wat we ter beschikking hadden konden we niet meer aan de strenge eis voldoen.
Besloten maar naar huis te rijden; aantreden voor de 2e manche en dan weer 2 rondes te kunnen rijden was geen optie.
Al met al dus een teleurstellende dag; bijna constant samen met Jos in de weer geweest en nog nix bereikt.
Volgende wedstrijd; Veldhoven op 1 juni; hopelijk gaat het daar beter.
Robin #7 bij de start van de 2e manche; geeft volgas maar motor staat niet in zijn versnelling; trapt hem dan zó in zijn 1......
Altijd spectakel in de Yasuni Open 70 scooterklasse; die gaan háááárd.... Snelste raceklasse bij de SBO; 20+ pk, bandenwarmers, gegevens uitlezen via laptops..... die pakken het profesionaal aan......
Flink onderuit gaan, opstaan en een ronde verder alweer meteen weer voluit (zelfs over het randje).....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten