donderdag 20 maart 2008

Training op /Practice at Lelystad

Gisteren hebben we de geluids/trainingsmiddag gehad op kartcircuit Lelystad.
Hele week zag het er naar uit dat het alleen maar zou regenen... totdat dinsdag de voorspellingen (én het weer) omsloegen en het uiteindelijk redelijk goed weer was.

Mijn moeder opgehaald en anderhalf uur later draaiden we de camper het rennerskwartier van het circuit op.
Pitbike klaargezet en al snel mochten we de baan op. Het was alweer een half jaar geleden dat ik op een circuit reed; was wel effe wennen...... ongeveer tot na de eerste bocht... ;-) toen voelde alles weer vertrouwd aan.

Motorblok liep goed; harder dan verwacht zelfs. Zullen wel een paar man opgekeken hebben. En alles was nu nog standaard.
De trekkracht is ook veel beter dan met mijn oude 120cc blokje; in de 3e versnelling een bocht uitkomend moet je niet achterop het zadeltje zitten; dan komt ie nog omhoog. Hele circuit kan ik in zijn 3 en 4 rijden.

Het geluid (daarvoor kwamen we vooral) werd gemeten dmv een kastje langs het rechte eind. Heb 2x de zwarte vlag gehad ten teken dat ik moest stoppen ivm teveel decibels dB(A). We mogen 92dB(A) hebben en de eerste keer had ik 96. Dat was met de demper origineel. Na montage van Jos' dB-killer (pijpje in de uitlaat met kleinere doorlaat) werd het 94 dB(A) nog 2 teveel dus.
Toen kleine aanpassing aan de dB-killer gedaan en daarna zat ik net binnen/op de norm. Goed dus. Het vermogen werd niet eens merkbaar beinvloed door deze restrictie in de uitlaat; top.

Heb lekker kunnen trainen; mijn moeder zei al dat goed te zien was dat ik makkelijk maar toch snel rondging. Komende maandag, 2e Paasdag hebben we in Lelystad de eerste wedstrijd van het seizoen dus extra training was welkom. Ben maar 1 keer gevallen; in de snelle doordraaiende rechterbocht lag stof/opgedroogde modder in de binnenbocht. Wilde daar een keer kort afdraaien en dat lukte best; meteen een complete 360 maar dan met het stuur en alles op de grond... hoort er bij.

Hadden wel af en toe een kort regenbuitje maar elke keer als we de baan in mochten was die alweer droog. En dat kwam goed uit; ik ben de enige van alle Pitbike-coureurs die op échte slicks rijd; geen profiel dus.

Foto is gemaakt door Inne van de SBO; thanx.