dinsdag 16 maart 2010

Nieuwe banden op Pitbike.

Omdat we bij de SOBW niet met slicks mogen rijden moesten er noodgedwongen andere banden komen.
Tot nu toe reed ik met slicks en toen ik mijn 'nieuwe' PitPro kocht zaten er goeie PMT slicks op; jammer dat ik die niet mag gebruiken.


Daarom een setje Dunlop TT92's gehaald; de band waarmee eigenlijk iedereen rijd. Redelijk zacht rubber en een licht profiel.
Gisteren in de keuken aan begonnen om ze op de velgen te leggen.
De achterband viel mee, die lag er best snel goed op. Dunlops staan erom bekend dat ze soms érg moeilijk in de velgrand willen gaan liggen.
De voorband werd écht tobben....... Het eropleggen met mijn grote bandenijzers lukte wel, maar de band wilde na oppompen niet in/tegen de velgrand springen.

Gelukkig stond ik niet alleen; Bullie was steeds dichtbij..... om in de weg te zitten :o)
Uiteindelijk ben ik naar de benzinepomp gereden om de band zo hard mogelijk op te pompen in de hoop dat ie dan wél op zijn plaats zou gaan zitten.
Helaas..... lukte nog niet.
Teneinderaad naar Bandenhandel Frank Ligt gereden en die was zo tof om me te helpen. Samen de band en velgrand goed ingesmeerd met banden-montage-vet en daarna héél véél luchtdruk erop gezet. Dat werkte... gelukkig. Frank; hardstikke bedankt.
Wielen zitten inmiddels al onder de bike :o)


Meteen toen ik aan mijn banden begon knapte de veer van mijn voetpomp......
Na 35 jaar !!!!!! trouwe dienst heeft ie de geest gegeven. We kochten hem toen we begonnen met de cross.... in 1975 en sindsdien heeft ie 17 jaar cross, 4 jaar mini-bikes, 3 jaar Pitbikes en ontelbare auto en motorbanden overleefd.
Had er al wel een andere slang aangezet; de oude was inmiddels door de tijd ingehaald en poreus geworden.
Zelfs nu nog pompt ie nog als nieuw.... hij gaat alleen niet meer op veerdruk open..... misschien dat ik uit een kapotte (nieuwere) probeer om de veer over te zetten. :o)

Geen opmerkingen: