zondag 28 februari 2010

Winter-rust voorbij...

Na een betrekkelijk rustige winter gaat stilaan het drukke seizoen beginnen.
De voorbereidingen voor de Pitbike-races vorderen gestaag en komende zondag hebben we alweer de eerste Kanons-training; in Horst. :o)

Ook op slangengebied loopt er alweer het een en ander. Dikke week geleden haalde ik 3 baby Hoornaddertjes (Cerastes cerastes) op (foto komt nog) en vandaag vond de eerste paring van dit jaar plaats.



Vanmiddag zette ik mijn vrouwtje Schildcobra (Aspidelaps lubricus) bij het mannetje en binnen een uur zaten ze 'vast'. Paring duurde zeker 4 uren.
Vorig jaar heeft ze ook al effe bij het mannetje gezeten.... wat er later gebeurde meldde ik al HIER.

Hopelijk loopt een en ander nu beter; ik ga in ieder geval beter opletten :o)
Komende week mag het vrouwtje nog een keer bij het mannetje; meestal paren ze wel meerdere keren. Ben benieuwd.

Jammer dat de foto zo flets is; in werkelijkheid zijn de dieren rood/oranje maar ik wilde ze niet ál teveel storen zodat ik snel een foto genomen heb.

Geen opmerkingen: