maandag 18 januari 2010

Nieuwe helm

Omdat ik bij de SOBW verplicht ben om een helm uit de KNMV Helmenlijst te dragen moest er een nieuwe helm komen.

Jammer want mijn huidige racehelm (in de Castrol-kleuren) beviel me érg goed.

Aan de andere kant; af en toe wat nieuws is ook wel leuk...... :o)


Mijn nieuwe helm is een Marushin Shivan Dragon; matzwart met een rood/gouden afbeelding van een draak. Erg mooi.
Ik wilde persé weer een kwaliteitshelm; er zijn wel goedkopere te koop maar vaak is de pasvorm dan toch net niet wat je zoekt en je voelt gewoon dat het een soort veredelde bromfiets helmen zijn.

Vandaar dus deze glasfiber Marushin (Japans fabrikaat). Uitneembaar binnenwerk om het makkelijk te reinigen en een vizier dat zonder gereedschap te wisselen is.

Zit nog te twijfelen of ik er een donker getint vizier (als op de fotoos) op zet of zo'n iridium vizier zoals op mijn 'oude' helm (zie onder). Iemand een idee??


1 opmerking:

Mieke zei

Ik denk dat een donker scherm mooier is. XX